Ve středu 9. března 2022 proběhlo školní kolo soutěže ve 2D kreslení v programu Autodesk AutoCAD a soutěže ve 3D modelování v programu Autodesk Inventor. Studenti si tak mohli v těchto programech porovnat své dovednosti. Soutěž rovněž sloužila jako kvalifikace pro nadcházející regionální a republikové klání, kterých se naše škola zúčastní. Nejlepší studenti v každé kategorii se tedy (kromě finanční poukázky do Decathlonu a originálního poháru z 3D tiskárny) mohou těšit na reprezentování školy a možnost poměřit se s nejlepšími studenty z ostatních škol v ČR.
Do kategorie 2D se dobrovolně přihlásilo 14 studentů. Jejich úkolem bylo překreslit do zmíněného programu výrobní výkres složité součásti. S tímto úkolem se jasně nejlépe popasoval Vít Polišenský (třída 4.C). O druhé až páté místo se strhla velká bitva a rozdíly mezi soutěžními výkony byly opravdu minimální. Nakonec až pětičlenná porota technických učitelů školy rozhodla, že se na 2. místě umístil Zbyněk Halas (taktéž třída 4.C). Bronzová pozice patří Martinu Dvořákovi (třída 4.B). Studenti na 2. a 3. místě budou, jak již bylo zmíněno, reprezentovat školu, a to nejprve na regionální CAD soutěži 1. dubna 2022, kterou pořádá právě naše škola.
Do kategorie 3D se přihlásilo rekordních 29 studentů. Jejich úkolem bylo vymodelovat jednotlivé díly sestavy určitého konstrukčního celku a následně je složit a vytvořit tak celkovou sestavu. S konkurencí si suveréně nejlépe poradili dva Vítkové ze třídy 4.C, přičemž těsně lepší byl Vít Budina a odnesl si krásný zlatý pohár. Na druhém místě skončil Vít Polišenský, který si po triumfu z kategorie 2D odnesl již druhou trofej. Oba Vítkové budou taktéž reprezentovat školu. Jasno bylo i o 3. místě, které získal stejně jako v kategorii 2D Martin Dvořák ze 4.B a celkově si rovněž odnáší 2 poháry (oba bronzové).
Z celkových výsledkových listin je patrné, že všechny medailové pozice si rozdělili studenti 4. ročníků. Nedaleko od stupňů vítězů však skončilo několik studentů nižších ročníků, kteří podali sympatické výkony a prokázali kvalitní dovednosti v ovládání moderních CAD technologií. Tímto by organizační tým školního kola chtěl tyto studenty ocenit a podpořit je v jejich další činnosti a přípravě do dalších soutěžních ročníků. Za zmínku také stojí přihlášení 3 dívek do kategorie 3D modelování, což je zcela neobvyklý počet, přičemž nejlepší z nich byla Monika Marková ze 4.C.
Všem studentům děkujeme za účast a oceněným gratulujeme!
Zapsal: Ing. Adam Šiška
VÝSLEDKOVÁ LISTINA ŠKOLNÍ CAD SOUTĚŽE 2021/2022 | ||
kategorie 2D KRESLENÍ | ||
Umístění | Student | Třída |
1. | Polišenský Vít | 4.C |
2. | Halas Zbyněk | 4.C |
3. | Dvořák Martin | 4.B |
4. | Ženožička Jan | 2.C |
5. | Latýn Šimon | 3.C |
6. | Mazurák Aleš | 2.C |
7. | Lakomý Jan | 2.C |
8. | Zemanová Lucie | 2.C |
9. | Křenek Tomáš | 2.C |
10. | Weiser Zbyněk | 4.C |
11. | Karásek František | 4.C |
12. | Rudolf Ivo | 4.C |
13. | Vráždil Jan | 2.C |
14. | Novák Vítězslav | 2.D |
VÝSLEDKOVÁ LISTINA ŠKOLNÍ CAD SOUTĚŽE 2021/2022 | ||
kategorie 3D MODELOVÁNÍ | ||
Umístění | Student | Třída |
1. | Budina Vít | 4.C |
2. | Polišenský Vít | 4.C |
3. | Dvořák Martin | 4.B |
4. | Halas Zbyněk | 4.C |
5. | Rudolf Ivo | 4.C |
6. | Hlatký Petr | 4.B |
7. | Vráždil Jan | 2.C |
8. | Macek Michael | 4.C |
9. | Skála Petr | 4.B |
10. | Ženožička Jan | 2.C |
11. | Vlček Filip | 3.D |
12. | Karásek František | 4.C |
13. | Latýn Šimon | 3.C |
14. | Sorbi Filip | 2.E |
15. | Velen Petr | 3.D |
16. | Velen Jan | 3.A |
17. | Sekyra Vojtěch | 3.D |
18. | Novák Vítězslav | 2.D |
19. | Marková Monika | 4.C |
20. | Mazurák Aleš | 2.C |
21. | Kopečný Michal | 4.A |
22. | Lakomý Jan | 2.C |
23. | Bundil Tomáš | 3.D |
24. | Oščádal Ivo | 3.D |
25. | Havran Vít | 3.D |
26. | Křenek Tomáš | 2.C |
27. | Skopalíková Alice | 2.D |
28. | Zemanová Lucie | 2.C |
29. | Svoboda Zdeněk | 3.A |